מסוף אוטובוסים מודיעין

פרויקט יחודי ומורכב שבו המשרד היה מעורב בכמה וכמה תחומים

העבודה על תכנון התחנה המרכזית של מודיעין החל כעזרה למשרד "סוטובסקי מערכות אזרחיות" שהיה אמון על תכנון האינסטלציה הסניטרית בלבד.

מסוף האוטובוסים של מודיעין תוכנן להיות מתחת לגשר פעיל שהינו חלק מאלמנט מרכזי בעיר המכונה "כיכר התחבורה". הפרוגרמה לגשר עם מסוף אוטובוסים מתחתיו נרקמה כבר לפני 30 שנה והגשר נבנה. כעת החברה הכלכלית של מודיעין החלה לממש את השלב הסופי שהוא בניית מסוף האוטובוסים

 

לצוות התכנון לא היתה כוונה לעבוד ב – BIM כלל על אף שהדבר הועלה על ידנו בפגישת ההתנעה הראשונה.

הפרויקט התברר כמאוד מורכב והסיבה לכך היתה העובדה שמהנדס המבנים של הגשר לא הסכים בשום אופן לאשר תליית מערכות לתקרת הגשר. כמו כן התברר בהמשך שלגשר קיימים 3 תפרי התפשטות בתחום התחנה אשר אינם אטומים ובעת אירוע גשם קיימת נזילה רצינית.

רמת המורכבות בפרויקט הובילה אותנו להמליץ יחד עם משרד סוטובסקי על ביצוע מידול BIM מלא של הפרויקט לטובת תיאום מערכות. ההמלצה התקבלה ע"י הלקוח ומכאן למעשה משרדנו החל להיות מעורב בפרויקט ביתר שאת והוחלט שנוביל גם את תכנון האינסטלציה הסניטרית והתשתיות.

עם בא החורף, ולאור הנזילות המשמעותיות שאובחנו מתפרי ההתפשטות של הגשר הוחלט שנתכנן גם פתרון לניקוז הגשר והרחקת מים מהתפרים. 

.BIM תאום מערכות בביצוע והגשת חשבונות בביצוע מתוך מודל

עם התחלת ביצוע הפרויקט ולאור המורכבות ההנדסית הרבה של האזורים שמתחת לתפרי ההתפשטות של הגשר אשר בדיוק שם תוכננו גם חדרי יט"אות בקומת גלריה כפולה..

הוחלט שמשרד מימוני ילווה את קבלן הביצוע וייסיע בהבנה ותאום המערכות הסופי.

משרדנו ליווה את הקבלן במהל 7 חודשים בביצוע. במהלך חודשים אלו גם סייענו בהגשה והפקה של חישובי כמויות מתוך מודל ה – BIM והגשת החשבונות.